Oud en Nieuw in Spanje! - Reisverslag uit Moraira, Spanje van barbarakuipers - WaarBenJij.nu Oud en Nieuw in Spanje! - Reisverslag uit Moraira, Spanje van barbarakuipers - WaarBenJij.nu

Oud en Nieuw in Spanje!

Door: Barbara

01 Januari 2009 | Spanje, Moraira

Wat een feest en wat een gezelligheid! Een aantal nieuwe Spaanse gebruiken geleerd om het geluk voor het nieuwe jaar een beetje af te dwingen: Rood ondergoed (helaas was ik te laat ingelicht!, bij ieder van de 12 klokslagen een druif in je mond stoppen (ik had blikjes druiven in de supermarkt gekocht, maar dacht dat het een weekaanbieding was, dus had ze niet bij me!, en veel, veel, hoedjes , toeters enz.) 's avonds op het plein van Altea veel muziek, veel knallen, (heel hard) en mooi vuurwerk!
En niet te vergeten de champagne, die iedereen zelf mee naar het plein neemt.. Zie de foto's!!!!

• 01 Januari 2009 - 18:31

Bert Te Riele:

Beste wensen voor jullie, wat een land, 12 duifjes in je mond proppen om het nw.jaar in te luiden. Wij zijn weer thuis en wachten jullie terugkeer af

grt

bert

• 02 Januari 2009 - 11:26

Jeannette:

De aller-, aller-, allerbeste wensen voor jullie en allen die dit lezen. Goede berichten uit Spanje en dat doet ons deugd. Met hoedje en toeters naar het sportieve uurtje Bar? Of maar overgeslagen?

Leuk dat verhaal van die druiven. Gelukkig niet de duifjes van Bert!!

Gelukkig zijn alle feestdagen achter de rug. Dit soort dagen verstoort mijn hele ritme. Daar heb ik meestal al niet zo veel van maar genoeg om me te handhaven.

Kerstavond naar de kerk op de Boskamp. Marja en Bram Vunderink troffen we daar ook. Daarna saampjes eten. Sjef zijn familie de eerste dag. Lekker gewandeld; gegeten en gedronken. De tweede dag naar de Roetertshof. Johan de Jong, Barbara Joustra en haar familie waren er. Jolien Brandwagt (nichtje van Rianne) met haar vriend. Vrienden van Diana en Jaap Dijkstra met hun gezinnen. Kortom een hele gezellige avond met allemaal heerlijke smaakjes en mooie schilderijtjes.

Op 30 december naar Jits Bakker geweest. Zijn laatste expositie. Een mooi beeldje "Swan Lake" gekocht. Dit staat op het muurtje tussen de keuken en de kamer.

Mijn moeder zou komen met oud en nieuw. Ze zat niet goed in haar vel en bleef thuis. Nu met z'n tweetjes geweest. Kleine hapjes gedaan met vurrukkelukke wijn. Mooie vuurwerk richting Wesepe en de buurman richting Olst. Om in jullie stijl het jaar te starten een Cava geopend. Komt na de oliebollen beter tot zijn recht dan Champagne.

Nieuwjaarsdag begonnen met kniepertjes bakken volgens het recept van Grada Grootenhuis. Dit ging mee naar onze families met een spuitbus èchte slagroom wat leuke taferelen opleverde. Ook voor Els, die onze paarden binnen zou zetten lagen er rolletjes klaar met spuitbus. Dit keer extra grote opening gehouden voor de slagroom.

Rond half één naar Werkhoven en daar met mijn familie op het nieuwe jaar gedronken. Op het moment dat we weg wilden gaan kwamen er nog 5 familieleden binnen dus met enige vertraging richting Linschoten. Sjef zijn broer en schoonzusje wilden al weggaan bij Sjef zijn zusje maar bleven nu 'plakken'. Gezellig zo met z'n allen. Wel moeilijk zo'n moment als Sjef zijn zwager wordt gemist. Rond 21.30 uur richting huis. Ze hadden gewaarschuwd voor ijzel. In Diepenveen begon er nattigheid naar beneden te vallen. Sjef waarschuwde -toen ik thuis uitstapte- dat ik uit moest kijken op het straatje. Maar goed ook want het was een spiegel. Vanmorgen zout gestrooid. Wel 14 auto's met vnl blikschade op de A1 hoorden we vanmorgen op de radio. We wilden vandaag naar een klant in Amsterdam. Er was een ongeluk gebeurd richting Amsterdam. Omleiding via A50-A12 en A30. Dus even niet. Bovendien werd er gewaarschuwd voor plaatselijke ijzel. Dat is mede de reden dat ik op dit moment mijn ervaringen van afgelopen dagen zit op te tekenen.

Nu genoeg. Ik ga richting koffie. Over ritme gesproken!

Liefs voor jullie 2-tjes, dikke kus,

Jeannette

Vanavond naar Bathmen. Urielle heeft daar een wedstrijd. We hopen dat alle balken vanavond blijven liggen. Vorige keer had ze er ééntje maar wel teveel.

• 04 Januari 2009 - 13:37

Linda:

leuke foto's !

• 14 Januari 2009 - 19:36

Linda:

Barbaraaaa, waar ben je ???????
    Het is zo stil aan het Spaanse front. Hopelijk liggen jullie niet alle twee plat met griep of besmet met nog gemenere bacillen.
    Ik ben even benieuwd wanneer je nou precies thuis komt. Janny dacht zelfs aankomend weekend, maar volgens mij komen jullie pas 22 jan. terug!?
    Hoe dan ook, goeie reis terug.
    Lfs. Lin