Bijna 3 weken weg.... - Reisverslag uit Moraira, Spanje van barbarakuipers - WaarBenJij.nu Bijna 3 weken weg.... - Reisverslag uit Moraira, Spanje van barbarakuipers - WaarBenJij.nu

Bijna 3 weken weg....

Door: Barbara

09 December 2008 | Spanje, Moraira

Hoog tijd om weer eens een berichtje op de site te zetten.. Vorige week woensdag Fred naar Nederland en Marieke met hetzelfde vliegtuig in Valencia aangekomen en vrijdag Sander samen met Fred weer terug gekomen.. Het weer was opeens een stuk beter en het was super gezellig! Lekker aan de haven gelunched in de zon,beetje gelopen, beetje gewinkeld, groot winkeliersfeest in Moraira, wel 10 neringdoenden in een tent en Fred bijna een bekeuring omdat hij op ons advies tegen het verkeer in reed! Zo veel moeite als Fred doet om het spaans onder de knie te krijgen , zo veel moeite deed hij nu om zich van de (buitenlandse) domme te houden.
Vandaag eindelijk tijd gevonden (haha, zo druk) om de postbus van Iekje te gaan legen, vol verwachting klopte mijn hart.. en ja hoor! kerstpost !!!! dank dank aan diegenen die er aan gedacht hebben!!! Ons onderkomen is inmiddels aardig kerstig aan het worden, binnen een klein boompje, buiten een grote boom, (fred heeft de knipperinstallatie onklaar gemaakt, dat is iets rustiger) de vogeltjes van Janny in de binnenboom, aangevuld met oranje (!) ballen uit de chinese winkel.. (ik ben daar groot afnemer van goedkope chinese kerstrotzooi..) hoewel, vandaag bij de chinese winkel in Benissa 2 prachtige aardewerken kerstborden gekocht!!
De leren banken in de woonkamer zijn rood,, dus daar heb ik niets aan hoeven doen..
Over het weer hebben we het maar even niet, Fred weet inmiddels bijna zeker dat het een complot is van Spanje gangers, mensen blijven hier roepen dat het normalmente nooit zo koud is, ja, ja, en gij geleuft dat?
Geeft niks,het is toch heerlijke droge lucht, heb totaal geen last van mijn longen, en als de zon door breekt is het gelijk lekker..
Morgen komt Patricia, bed is opgemaakt, huis is schoongemaakt (heerlijk niet zelf gedaan)...
Ik hoop dat mijn berichtje weer wat reacties oplevert..

• 09 December 2008 - 21:08

Iekje:

ha die Bar en Fred.

Prima dat het goed gaat met je longen, want daar ging je toch voor.Het is hier vochtig en grauw.
    Maar wel gezellig binnen haardje aan, en de kaarsjes aan. Maar verheug me er wel op om weer naar onze casa te gaan eind december.
    Morgen bridgen met Carla Jannie en Linda in Bathmen. je ziet je hebt je hielen nog niet gelicht of je plaats wordt ingenomen.
    Vrijdag met Em en Jannie bij Lin een kaartje gelegd met een lekkere lunch. kortom we komen de donkere dagen voor Kerst wel door.
    Hoop dat deze week de boom op de Brink wordt neetgezet. De Menstraat en Walstraat zijn al helemaal in Dickensstijl.
    Groetjes aan Patricia en tot mails

• 10 December 2008 - 10:09

Joost:

beste Barbara, gezellig die berichtjes van jou. Lees ze met veel genoegen. Ben (snipverkouden) terug uit Thailand. Vloog via Chiangmai terug (ná 12 uur in de bus!, geen feest). Hartelijke groet voor jullie allen, Joost

• 10 December 2008 - 16:03

Linda:

Hola ! Ik ben eindelijk weer online. M'n "Apple-tje" was stuk en was ik meteen helemaal onthand natuurlijk...
    Ik heb 'm net opgehaald, nadat we gebridged hadden bij Carla. Heel gezellig, kreeg alleen bijna geen leuke kaart. Lotte kwam ook nog even binnenwippen met Kiki, zo'n dotje ! Bij Jan en Siets schiet het ook lekker op; er wordt inmiddels al parket gelegd.
    Leuke foto's, Bar, ook van Marieke en Sander. Volgens mij zitten jullie daar op het "grote" terras van de family. Het weer schiet niet erg op daar, gezien de beelden van het weerbericht op het journaal. Maar ja, jullie zitten er nu eenmaal.. wel met een kerstboom(pje). Geinig.
    'k Moet nu even assisteren bij het eten (JW kookt) en, hoewel ik 't liefst nu met m'n compu even speel.
    Drink, lach en geniet nog maar lekker, lfs. Lin

• 16 December 2008 - 11:20

Carla:

Hallo Fred en Barbara,

Barbara, wil je me a.u.b. het adres doorsturen voor een kertskaart. Donderdag schrijf ik meer ga nu naar Amsterdam.
    Liefs,
    Carla