Mooi weer alleen bij bezoek.... - Reisverslag uit Moraira, Spanje van barbarakuipers - WaarBenJij.nu Mooi weer alleen bij bezoek.... - Reisverslag uit Moraira, Spanje van barbarakuipers - WaarBenJij.nu

Mooi weer alleen bij bezoek....

Door: Barbara

16 December 2008 | Spanje, Moraira

Nu Patricia weer weg is, zakt het weer gelijk weer in...Vanmorgen 6 graden en forse regen, gelukkig hebben we een paar dagen van de zon kunnen genieten (weliswaar niet warmer dan 12 graden, maar een mens is gauw tevreden) Vrijdag naar Valencia geweest, fiets bijgehuurd voor Patricia (wij hebben ze bij ons) en als reisleiders door de stad gezwierd, veel gezien, lekker gelunched, aan het strand op een terrasje in de zon gezeten, heerlijk.. (wel steeds uitgekeken of we geen Gazelle fietsen zagen met Koos Riesewijk achterop! ) zaterdag naar de markt in Jalon (4 hele leuke glaasjes gekocht, tsja 1 euro) fotolijstje en een sjaal..(ik had net mijn losse geld in een soepkop gedeponeerd thuis vanwege het gewicht, voelde me dus net de koningin, Patricia betaalde! haha..
Zondag nog even Benidorm "gedaan" en zelfs La Nucia rastro (echte rommel!).. Zondagavond is Patricia vertrokken en maandag was het dus gelijk weer Hollands weer!
Vanmorgen weer eens naar de postbus in Benissa en ja hoor, alweer post! De "troonrede" van de fam. Fonville met bijbehorend cadeau, geweldig, al de tweede post van S+J, waarvoor dank!!!!! Benzine tanken wordt steeds leuker met de kredietkrisis, de prijs is inmiddels gezakt tot 87 cent!
Ik heb vanmiddag maar weer een dikke trui gekocht, maar fam. Bergsma en van Dijk, jullie kunnen met een gerust hart afreizen, het weer schijnt beter te worden! (citaat bij de kledingwinkel in Altea vanmiddag: "het is in 14 jaar niet zo koud geweest"!)

• 16 December 2008 - 18:10

Mariëlle:

in malaga was het 25gr. in de zon volgens mijn nichtje, dus zakken.hier echt kerstweer,hoort erbij. 3 dagen münster gedaan met dierbare vrienden, was tot in de kleinste raampjes versiert en alles te lopen , gemütlich mit reibekuchen en heerlijk getapte biertjes. geweldig genoten. zaterdag in snerpende kou naar voetbal wedstrijd in naarden ,kleinzoon werd kampioen. rut zat blauw v.d. kou binnen.. zondag ijsemmer, geweldig weer, rut + 10 eerste prijs, ik + 5. heerlijke dag. 2 dagen gewerkt om alle kerstspullen weer in de kamers te duwen. en gelukt. wordt elk jaar meer, maar zit er nu weer van te genieten. rut kerstgolf en dineetje na. kaarten afgezegd, vrijdag op golf wel. morgen kerstkadoos kopen etc. donderdag kegel en kerstmarktkerk. zaterdag 2-ling te logeren en zondag naar dickens, charlotte is daar kolensjouwer.tijd vliegt ook voor jou natuurlijk, hoop, dat je er wel bij vaart.kerstkaart voor je uit duitsland moet ik nog schrijven. anders hele fijne feestdagen en een geweldig gezond, gelukkig 2009.!!!! liefs ook van rut aan allen mariëlle

• 16 December 2008 - 18:22

Joost:

Beste Barbara en Fred,
    Waarom zitten jullie eigenlijk in Spanje? Het is daar kennelijk net zo onaangenaam koud als hier. Geniet toch maar een beetje van het Spaanse temperament en warmte. Hartelijke groet van Joost

• 16 December 2008 - 18:24

Mariëlle:

ben net als carla adres iekje kwijt dus geef het nog een keer. mk

• 16 December 2008 - 22:17

Linda:

Ha Bar,
    Nog even een snelle krabbel voordat ik mezelf "te ruste leg". Leuk om alle berichtjes te lezen, 't is net of ik ook post krijg van Marielle etc. Ben vanavond bij Ien op de verjaardag geweest, heel gezellig en had nog wel langer willen blijven. Maar Yas is even thuis (moet morgen afrijden..) en vond 't niet zo gezellig voor haar om dan te blijven plakken. Weinig nieuws aan 't front. Is hier lekker koud, wel zo gezellig als ik toch "kerstig" moet doen, haha. Hebben gisterochtend 2 kerstbomen gekocht ipv 1 hele grote. Had geen zin om op ladders te staan om die k..lampjes erin te hangen, die het dan vervolgens misschien niet doen ondanks de check vooraf. Ze zijn alsnog groot genoeg, dus moeten ze het er maar mee doen. En hier kan ik tenminste fatsoenlijk bij. Ook voor die lampjes.
    Gisteren laat in de middag nog met Jan en Siets naar Ikea geweest. 't Is al een echt huis nu. De open haard is klaar compleet met dat geval (weet niet hoe dat heet) ervoor. Parket ligt erin, behang zit eraan te komen en de verhuizer brengt vrijdag alle huisraad. Ik doe maar even verslag, want internet deed het nog even niet. En natuurlijk vrijdag bridgen. Hopelijk krijgen we leuke kaarten.
    'k Zal van de week nog even proberen wat te mailen met je, heb nl. nog wel een en ander te doen deze week. Morgenochtend koffie en appeltaart met Laydbirds bij de Olsterhof als afsluiting van het jaar, beetje opruimen thuis, waarschijnlijk ook nog 's vrijdagmiddag bridge bij Emmy (hoe vertel ik dit aan JW als ik ook al vrijdagavond moet..)

Night, night,
    Ln

• 17 December 2008 - 13:01

Iekje:

Ha die Fred en Bar,

In Spanje kun je tenminste nog af en toe buiten zitten en schijnt de zon nog na de regen.
    De Kerstsfeer is hier geweldig, alhoewel de boom op de Brink nog nooit zo lelijk is geweest. Maar die binnen warmte hebben we ook echt nodig. Als je nu geen astma hebt krijg je het hier spontaan. Voor de gewrichtjes ben ik blij dat we straks weer naar Spanje komen,
    ook al is het daar niet altijd mooi.Gisteren de verjaardag bij Ien.
    We waren weer net Heintje Davids weggaan, toch blijven etc.
    Vrijdagmiddag bridge bij Em en 's avonds met Jannie op de golf.
    Zaterdagavondkerstdiner Lions in het Ijssel hotel. Ben echt aan rust toe straks (haha) en dan moeten de Kerstdagen nog komen. Waarschijnlijk hebben wij alleen maar rekeningen in de postbox of heeft iemand van onze vrienden zijn kaart naar Spanje gestuurd?
    groetjes van ons hier en gezellige Kerstdagen (Eerste Kerstdag begint het mooie weer, dat is al 5 jaar zo)
    liefs