weekendje weg.. - Reisverslag uit Moraira, Spanje van barbarakuipers - WaarBenJij.nu weekendje weg.. - Reisverslag uit Moraira, Spanje van barbarakuipers - WaarBenJij.nu

weekendje weg..

Door: Barbara

21 December 2008 | Spanje, Moraira

Nadat we vorige week insluipers hadden gehad (tas leeggeroofd vanaf het terras, nieuw fototoestel, geld enz. weg) vonden we het hoog tijd worden voor een weekendje weg!
Vrijdagochtend vertrokken met als bestemming Almeria, een spaanse stad die ik al langer op mijn lijstje had staan. 400 km, dus we blijven in Almeria overnachten. De rit door de Alpujarras was onvoorstelbaar mooi, een totaal ander landschap dan we gewend waren, ruige onherbergzame vlaktes, woestijnlandschap. 30 km voor Almeria hebben we (ook dit was een vooropgezet plan) een wild-west dorpje bezocht, waar Sergio Leone zijn beroemde films heeft opgenomen, zoals Once upon a time, For a few dollars more, the Good the Bad and the Ugly enz. Het in de 70er jaren gebouwde dorp is geheel verlaten, wij waren de enige bezoekers, Ennio Morricone schalt uit alle huizen en we verwachtten dan ook laffe aanslagen uit alle hoeken.. Er werd ons dan ook verzocht op de veranda van de saloon te gaan staan voor een 'groot spektakel', te weten:
4 acteurs (ze gaan niet echt doorbreken) die een scene uit een film van Leone naspelen, veel klappertjespistolen en stof en na 20 minuten 3 lijken op de grond en een sherrif die theatraal zegt, dat de wet altijd wint!.
De begrafenisondernemer wint in dit geval!Een bijzondere ervaring. Overigens heeft David Beckham hier ook een Pepsi spotje opgenomen Hierna door naar Almeria, een hotel aan het plein van de Katedraal met terras, bij ernstig overleunen is de kathedraal bijna aanraakbaar!
Zaterdagochtend de Alcazaba van Almeria bezocht, heel veel klimmen en daarna een prachtig uitzicht over de stad, (trouwens strak blauw en 19 graden!) Na afloop even uitgerust in een Teteria (mierzoete thee, met marokkaanse zoetigheden). Vanuit Almeria is de verbinding met Afrika een hele korte, de Moorse invloeden zijn dus groot. Daarna via San Jose (weer woestijn) een kustplaatsje en Nijar, DE aardewerk plek van Spanje (geen toeristisch aardewerk) terug naar huis.. Murcia hebben we laten liggen, inmiddels was het donker , maar daar willen we nog wel een keer heen..

• 21 December 2008 - 10:04

Linda:

Ik had al van Jan gehoord, dat je bestolen was, maar wist niet dat het uit huis was. Dacht dat je gewoon je tas open had laten staan. Waar waren jullie dan trouwens ?
    Wel lekker, dat het weer beter is. Is er nog zicht op bezoek van goede vrienden binnenkort ?
    Ik zit btw deze site is te bekijken en zie rechts een postvak staan met 2 berichten, waarbij er meerdere geheime liefdes voor mij (?) klaar staan. 'k Ben natuurlijk stiknieuwsgierig, maar vertrouw het toch niet. Misschien wel een bericht met vervelende virussen of zo. Weet jij wat dat is ?
    Ben gisteren en eergisteren nog bij Janny en Sietse geweest. Het is echt heel gezellig geworden en zijn al redelijk op orde, afgezien van de grote hoeveelheid dozen, die nog moeten worden uitgepakt. Open haard doet 't super, hondjes weer thuis, gaspitten inmiddels bezorgd, dus laat de kerst maar beginnen......
    Ben je trouwens nog aan 't werk? Of is je laptop ook gejat?
    Ik ga nog even al je foto's bekijken en sluit dan af, want heb nog een aantal andere dingen te doen.
    Saluti a tutti,
    Lin

• 21 December 2008 - 19:07

Sander:

hahah wat mooi zeg! volgens mij heeft 1 van die cowboys trouwens je fototoestel vast.

gr

sander